Blogger WidgetsBlogger Widgets

06 June 2012

5 Individu Yang Gemar Mengumpul Barang Milik Orang Yang Sudah Meninggal Dunia

Semua orang memiliki hobi. Namun ada juga yang memiliki hobi yang aneh dan dan sanggup menghabiskan wang demi mengumpul koleksi peribadi. Koleksi peribadi yang saya maksudkan di sini bukanlah mengumpul setem atau minuman coca-cola sebaliknya mengumpul barang-barang peribadi seperti rambut, tulang, kulit yang mempunyai tatoo, topeng mayat dan juga cetakan alat seksual selebriti dan tokoh yang terkenal. Pelik bukan..?

1. Dr Katsunari Fukushi


Setakat ini Dr Fukushi berjaya mengumpulkan sebanyak 100 tatoo tradisional dari kulit orang yang telah meninggal dunia yang telah pun diawet.



2. Ray Bandar


Lelaki berusia 79 tahun ini telah mengumpul tengkorak dan tulang dari seluruh dunia selama 50 tahun. Dia mengabadikan lebih 7000 koleksinya di rumahnya yang dia gelar "Istana Tulang". Sesetengahnya pula diletakkan di bilik tidurnya.

3. John Reznikoff

Reznikoff pula mengabadikan hidupnya dengan mengumpul rambut selebriti dan tokoh terkenal dunia seperti Abraham Lincoln, John F. Kennedy, Marilyn Monroe, Albert Einstein, John Lennon, Elvis Presley dan banyak lagi. Dia juga turut menjadi orang pertama yang mem-booking rambut Britney Spears semasa artis itu mencukur kepalanya suatu ketika dahulu.

4. Laurence Hutton


Lawrence Hutton (1843-1904) telah mengumpul topeng yang digunakan untuk menutup mayat tokoh-tokoh sejarah seperti Napoleon, Beethoven, Shakespeare, Goethe, Newton,dan Charles XII. Kini, koleksinya telah dipamerkan di Princeton University.

5. Cynthia Plaster Caster


Daripada 4 individu di atas, Cynthia mungkin mempunyai hobi yang terpelik sekali. Mana tidaknya, wanita ini gemar mengumpul cetakan alat sulit dan payudara selebriti dan tokoh terkenal seperti Jimmy Hendrix, Jello Biafa dan Karen O. Kesian pemilik alat kelamin ni..privacy mereka telah dicerobohi..


No comments:

Post a Comment

takkan bca je respon la sikit..toink...