Blogger WidgetsBlogger Widgets

05 September 2012

Rancangan TV Cetus Kontroversi, Kanak-Kanak 4 Tahun Merokok Atas Pentas

Rancangan realiti tv Toddlers and Tiaras sekali lagi mencetus kontroversi apabila salah seorang peserta kanak-kanak tampil atas pentas dengan imej karakter Sandy lakonan Olivia Newton-John dalam filem Grease.

Aksi Destiny ketika tampil dalam rancangan Toddlers & Tiara



Destiny, 4 tahun ternyata bukan sahaja mengejutkan para penonton malah juga pihak juri apabila dia tampil di atas pentas dengan berpakaian jaket kulit hitam, rambut dikerintingkan dan membawa sebatang rokok. Lebih memeranjatkan, kanak-kanak tersebut sempat membuat aksi seolah-olah sedang menghisap rokok di khalayak ramai.


Pastinya ibu Destiny, Lisa yang dipersalahkan oleh banyak pihak dalam isu ini. Namun Lisa mempertahankan tindakannya. Menurut Lisa, rokok yang digunakan Destiny adalah palsu dan hanya untuk prop semata. Dia turut menegaskan yang dia tidak akan sesekali memberi rokok sebenar kepada anaknya. Lisa juga berpendapat rokok tersebut melambangkan karakter seorang gadis yang tabah dan kuat.

Watak Sandy lakonan  Olivia Newton-John dalam filem Grease.
Walau apa pun penjelasan dan pandangan Lisa, ramai pihak tetap tidak bersetuju dan mempunyai pandangan yang berbeza dalam isu penuh kontroversi ini. Rokok sering dikaitkan dengan banyak pengaruh negatif dan ia seharusnya dijauhkan serta tidak didedahkan sama sekali kepada kanak-kanak sekecil usia 4 tahun.




No comments:

Post a Comment

takkan bca je respon la sikit..toink...